måndag 1 maj 2017

Redan Maj

Nu har det varit mycket sedan jag sist skrev något här.
Tiden går snabbt framåt.

Idag har jag skolat om en del växter, ska fröså lite mer. Skönt när man kan vara ute med det.
Stålande sol och skön värme idag.

Igår var det Valborgsmässoafton med tal, sång, fackeltåg, stor Majbrasa, korv samt fyrverkeri. 



Många var det som tittade på brasan.


I påskas hade vi stort släktkalas hemma hos oss, jättekul. Roligt att träffa alla. Sonen och jag har blivit riktigt duktiga på att göra olika sorts pajer. Härligt också att huset fungerar för att ha så många gäster på samma gång även om det inte var uteväder.

Vi har också börjat bestämma hur trädgården ska bli. Trädäck, trappor/gång vid ingångarna och utrullning av gräsmatta är på gång.
Fortsättning på det följer.

Bokslut, bokföring och deklarationer har tagit en del tid och ork.

Jag har träffat arbetsterapeut för att få orthoser till handleder och tummar.
Jag har varit hos en ortopedteknikern för nya skor. De gör avgjutningar av mina fötter och inlägg till skorna så jag kan gå och stå lite i alla fall.
Det är många saker som jag måste ta itu med eftersom jag har bytt landsting när jag flyttade. Jag tar lite i taget.

/Agneta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar