torsdag 11 maj 2017

Nya skor

Idag var jag till ortopedverkstaden i Eskilstuna och hämtade nya skor.

De har gjort gipsavgjutningar av mina fötter och inlägg till skor. Skorna är sk bekvämskor, de är gjorda för att ha personliga inlägg i, de inläggen heter fotbäddar.
Min högerfot är tydligen extra problematisk.

Ett par gymnastikskor som är extra breda och ett par sandaler blev det.

Nu ska jag gå in dem ca en halvtimme i taget annars kan jag få mer ont både i fötterna och på andra ställen i kroppen. Jag har ju haft fotbäddar i många år, men nu är det efter nya gipsavgjutningar då blir det lite nytt för foten att anpassa sig till.

Sandalerna kan man ju till och med ha kjol till.

När vi ändå var i Eskilstuna så besökte vi Clas Ohlson köpte en köksklocka, en badrumsvåg och lite annat smått och gott.

Kallt i Malmköping, vill ha vår-sommarvärme nu.
/Agneta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar