lördag 11 februari 2017

Idag åkte vi till Strängnäs

När man flyttat till ett nybyggt hus behöver man handla saker.
Vi gör listor med vad som behöver köpas in.

Ny hushållsassistent stod på listan. Jag har letat på flera ställen.
Min gamla var 30 år gammal, tung som attan. Nu hittade jag en som jag kan lyfta själv. Testade alla delar i butiken så jag kan hantera den med mina händer. Den funkar. Nu åker min gamla på soptippen. Här ska bakas. Jag har ju bott i några år med en gasspis som det inte går att baka bra i. Dessutom kunde jag inte hantera den själv. Nu har jag ett kök där allt fungerar för mig, helt underbart.

På vägen hem svängde vi in vid Byringe station. Vi har tänkt göra det många gånger. 
Ni vet boken Hundraåringen som klev ut genom fönstret. Han klev ut genom fönstret i Malmköping och tog bussen till Byringe. Stationshuset låg där, dressinen stod där, det fanns t.o.m en gästbok som man kunde skriva i.

Väl hemma gav vi oss på att montera tillsatsen till centraldammsugaren så vi kan suga upp allt damm i en påse. Dammsög hela huset, med assistans av F. 

/Agneta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar