måndag 13 juni 2016

Vissa dagar har jag mer ont


Idag är en sådan dag.
Har svårt att använda högerarmen, i vissa lägen "hugger" det av smärta. Då är det bara att släppa det jag håller i. Poff så gick det sönder.
Högerarmen är normalt den arm jag har mest styrka i, eftersom jag har protes både i axeln och armbågen har jag lyckats träna så jag kan ta i med den armen.
Vänsterarmen har jag mer eller mindre ont i hela tiden men mest när jag använder den.
Senaste veckan har varit en vecka då ledgångsreumatismen gör sig påmind, ont i ett knä ena dagen ont i en fot andra dagen etc. Nu idag urschlig värk i höger arm. Numer är det oftast inte själva lederna som bråkar utan mest muskelfästen.
Har tagit min reumatiker medicin idag hoppas den dämpar det hela.
Värktabletter säger nå'n, det finns ju.
Värkmedicin hjälper inte mot detta. Tar inte värkmedicin annat än efter operationer.

Solig fin dag idag, bok på balkongen blir det nu.
Imorgon är en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar