tisdag 16 juli 2013

Varit i skärgården

I lördags tog vi taxi till båten till Ingmarsö. Sedan följde en jobbig båttur till Ingmarsö.
Båten småskakade hela tiden, inte kul för trasiga leder. Svårt att stå upp på båten, min oförmåga att korrigera balansen gör sig påmind.
B hämtade oss vid båten för en kort tur till hans brygga. När jag väl var i båten gick allt bra. I och ur, något bökigt, vill inte göra det många gånger.

Tyvärr (vilket jag inte visste) så låg stugan en bit upp i backen längs en ojämn skogsstig. Det fixade inte min stelopererade fot. Som alltid när jag reser bort så stämmer inte sakerna, fel stolhöjd, nya rörelser för allt man ska göra. Vart man än skulle gå så var det ojämn mark.
På söndagen kunde jag knappt röra mig. Höll mig på trädäcket, letade rätt på kuddar för att höja sitthöjden.

Vad många inte förstår när det gäller oss reumatiker är att om vi gör "fel" saker ena dagen så får man "betala" dyrt senare. Dessutom försöker man ju i alla lägen vara så lite funktionshindrad som möjligt. Funkar bra hemma där det mesta är anpassat, men inte när man är borta.

Men utsikten var bra.

Antingen ska man aldrig resa bort, eller så ska man testa och ta konsekvenserna. Jag är för det senare alternativet, men inte för ofta.

Blev myggbiten, verkar som jag inte tål mygg heller, tre cm i diameter med rodnad vid varje bett. Antihistamin och cortisonsalva hjälpte.

Hemresan var med en annan båt, den skakade inte lika mycket.

Utsikten var det inget fel på

Var ligger stranden
B & F visar

Fantastiskt gott kött från
ICA Kungsholmstorg

F i blåbärsskogen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar