torsdag 12 juli 2012

Enbrel

Enbrel heter min medicin, den som gör att jag fungerar, att jag kan gå, att jag inte konstant drabbas av den stora förlamande tröttheten som gör att livet känns som om man går i en seg smet.
Pratade med en vän som befinner sig där, i den sega smeten. Hon kan inte ta enbrel eller liknande mediciner, alla kan det inte. Det borde forskas mera, göras mera.
Jag är tacksam för att enbrel finns och att högkostnadsskydd finns. Den är dyr, förskräckligt dyr, över 10000 kr för en månads medicinering. MEN jag kan jobba, visserligen halvtid men jag behöver inte hemtjänst eller personlig assistent och betalar massor av skatt. Samhällsekonomskt så går nog samhället på plus.
Har just bytt till injektionspenna istället för spruta. Enklare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar