lördag 10 december 2011

Besök hos reumatologen

Igår var det årlig besiktning hos reumatologen.
Min reumatolog är jättebra, lyssnar tar sig tid etc allt det där man vill att ens läkare ska göra.
Provmässigt är det ganska ok med mig, lite svullna ömma leder och många trasiga, men livet funkar ändå.
Tittar man historiskt på mina prover kan man se ett före och efter Enbrel. Före enbrel lyser det rött i statistiken, nu kanske det blinkar till lite gult annars är alla prover bra.
Historien går att följa bla tack vare PER, patientens egen registrering. Minst en gång per år går jag in via vårdguiden och registrerar hur jag mår och vad jag kan göra och inte kan göra, samma frågor varje gång.
Lite för högt blodtryck hade jag igår vilket gör att nu ska jag kolla blodtrycket några gånger. Hoppas att det var stressen över allt som jag inte hinner och orkar just nu som gjorde att trycket var för högt, så var det för två år sedan, högt hos reumatologen normalt hos vårdcentralen. I somras var det normalt, fast då gjorde jag inget annat än vilade, nyopererad som jag var.

Bilden är från i somras.
Nu är det läkt och jag har bara ett litet rött ärr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar