söndag 3 juli 2011

Ny bok

Idag gillar jag inte vädret, eller jag gillar vädret men inte fukten. Jag är en av de reumatiker som mår dåligt när det är varmt och fuktigt. Är stel och har svårt att röra mig. Många tror att alla reumatiker mår bra av värme, det är helt fel. Jag känner många som mår bättre när det är svalare, men framför allt torrare, det är fukten som är jobbig. Ett rejält åskväder skulle hjälpa. Nu när jag bor i lägenhet har jag inget emot åskväder, när jag hade huset var jag rädd. Det är är härligt med väder, bara man inte behöver göra något vissa dagar när det är fel väder.
Idag försökte jag måla naglarna. En rolig sysselsättning när man har sneda, vridna och krokiga fingrar, det blir hur lätt som helst kladd på fel ställen eftersom fingrarna ligger emot varandra.
Har börjat på en ny bok, Dammens hemlighet av Sara Johnsson, får se vart den leder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar